בשוויץ הפנימו, הטרור הוא רק שאלה של זמן

אהרן יעקב No Comments on בשוויץ הפנימו, הטרור הוא רק שאלה של זמן

הטרור מכה ברחבי העולם, אירופה ממשיכה בדרדור ביטחוני עצום, בלונדון מידי שלושה ימים יש הרוג או פצוע | אולי כל זאת גורם למדינה הכי שלווה ביבשת להיכנס להיערכות מוגברת

שוויץ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "הזעקה נשמעה עד ירושלים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוויץ נערכת להגעת גל הטרור האירופי לשטחה, כך על פי דברי שר הביטחון של שוויץ שאמר היום "הנחת העבודה היא שהטרור בא יבוא ויכה בשוויץ במוקדם או מאוחר, השאלה היא לא האם הטרור יגיע, אלא מתי הטרור יגיע". את הדברים אמר שר הביטחון של שוויץ כחלק מנאום שנשא על מצב הטרור הגואה בכל רחבי אירופה ואף ברחבי העולם.

מסתבר, שלשווייץ לא עוזרת יותר מידי העובדה התאמצות רבת שנים למצב את עצמה כמדינה ניטרלית. המיצוב הזה היה טוב ומוצלח מול מעצמות אפילות והרסניות אך כאלו המשחקים על פי כללי המשחק. אך מול טרור אסלאמי קיצוני, טרור המונע מקיצוניות דתית הדוגל במאמינים ובכופרים, אזי, אין כל משמעות למילה 'ניטרליות' ולידידיות עם מדינות רבות ברחבי העולם.

למרות ששוויץ ואזרחיה מגדירים את עצמם כמדינה ידידותית וניטרלית, המדינה ערוכה עם צבא המבוסס על שירות חובה. ברחבי המדינה אף פרוסים מקלטים.

אם כן, מה מלחיץ דווקא עכשיו את המדינה השלווה שרגילה לדבר על שלג בפסגות ההרים השוכנים בתחומה? ניתן להניח כי לאור הדיווחים על הדרדור העצום באיכות הביטחון ברחבי אירופה, כשבצרפת רק בימים האחרונים שרפו מפגינים שוטר על ידי בקבוק תבערה, ולאור הדו"ח שהתפרסם בימים אלו בלונדון בירת בריטניה, הקובע כי מידי שלושה ימים נרצח או נפגע אדם ברחובות העיר לונדון בלא התייחסות לבריטניה כולה, המדינה השקטה נכנסת להילוך גבוה.



0 תגובות